Аерознімки Дніпропетровська 17.12.1943 року

Новий історичний шар у локації Дніпра. На даний момент складається з двох високодеталізованих аерознімків. І дійсно – це одні з найчіткіших знімків, з якими мені доводилося працювати. Співпало кілька факторів: прямий кут зйомки, зима – не перешкоджає рослинність (хоча у 1943 році її у місті майже не залишилося), чисте повітря, сонячна погода і час зйомки, коли сонце створювало тіні від будівель, що придавало об’єму текстурам місцевості.

Знімки покривають тільки частину міста: район вокзалу, низ вул. Робочої, вул. Павлова на правому березі і Мануйлівка на лівому:

Знімки буди придбані для власної колекції і передані для проекту Олексієм Адамчиком. Олексій придбав більшу частину існуючих на сайті аерознімків міста чим зробив великий внесок в розвиток проекту OldMaps і не тільки. Мені важливо, щоб ви знали про це.

Зробимо невеликий огляд місцевості 17 грудня 1943 року. По суті це перша існуюча на OldMaps зйомка міста вже після звільнення. Тільки подивіться як детально видно німецьке і поруч цивільне кладовище на місці сучасного парку Пам’яті і Примирення:

(перехід до інтерактивного перегляду по клику на зображення)

Видно місце, де був портал колектора з річкою з Аптекарської балки (обведено червоним), видно, як раніше виглядала територія локомотивного депо – воно було набагато більше. Також видно нитки колій – це теж показник якості знімка:

Пройшло менше двох місяців після звільнення міста, а тимчасовий дерев’яний Амурський міст вже функціонує – подивіться, у цей момент по ньому саме їде паровоз із потягом:

Я писав велику статтю про цей міст і про залишки опор, які видно сьогодні поруч з опорами сучасного мосту. Нижче покажу кілька світлин з тієї статті, які стосуються конкретно цього місця, цього часу і конкретно цього тимчасового мосту.

На аерознімку 17 грудня 1943 року добре видно, що основний Амурський міст було зруйновано приблизно на 1000 метрів з 1400 – з правого берега до Зеленого острова. Як міст виглядав збоку добре видно на фото:

На час відновлення основного мосту метрах в 20 нижче за течією був побудований тимчасовий дерев’яний, який з’єднувався з вцілілою частиною Амурського мосту приблизно в трьохстах метрах від лівого берега:

Приватний сектор на Амурі був майже повністю зруйнований:

Завод Комінтерн, Мануйлівка – важко знайти вцілілі будівлі:

Добре видно, як раніше проходила трамвайна лінія 9-го маршруту:


Буду вдячний за підтримку проекту, у тому числі фінансову. Скоро закінчується хостинг для OldMaps, а це 500 Гб місця на сервері. Тому я буду вимушений просити у вас донати більш “нав’язливо” – сам такі суми коштів потягну лише частково.

Якщо у вас є можливість підтримати мої проекти (на одному сервері знаходяться всі мої сайти) – буду вдячний. Банка МонобанкуPatreonBuy Me a CoffeePayPal – я створив багато зручних для вас способів для донату. Але в першу чергу за можливості підтримуйте ЗСУ.

UPD:

Дякую за донат на банку:

  • Олексій Каржаєв
  • Олексій Ніколаєв
  • Єва Гірман
  • Денис Алтухов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *